Thursday, June 7, 2012

回望


回望 (一)
现在已夜深人静,吾难以入眠,天气酷热难忍,突有雅兴在这抒发下这诡异半夜寂寞的情绪.回望,何谓用着做题目,前天在回马六甲马六甲的当儿遇见了许久没见的一个中学文静的老友,就算以前也是很少聊的,突然又说不完的话题,分享我们大学深照的趣事,一说就不能收拾,不久后巴士就来了,可惜的是没能坐在一起继续我们的话题,有点遗憾,两个小时的车程把我们送到了吉隆坡,我还要继续我的旅程,他在买了轻快铁的票后,我们也分道扬镳了,临走前,他还回望了和我道别了一下,突然这时涌现了一些熟悉的画面,那熟悉的背影代表了我中学时期的朋友,我自认不是很怀旧的朋友,可是,奇怪的是突然很想问朋友们,"你们还好吗?","有记得这个很八的我吗?”
朋友,你们都好吗?


回望 (二)
也是同一天,在我回来马六甲的路上,我在巴士睡着了,可能太累了到了车站都还不会醒,可这时候有一位马来同胞把我叫醒了,还回望的对我微笑,可能这对一般人来说没什么大不了,可我突然感觉到莫名的感动,我一向来对马来人没什么好感的,可这时让我觉得我们不同种族是可以共存的,冷漠的人群中让我感受到了一丝热情~

Recently, or can say for a long time i keep ask myself a question, do i reli have my "audience"?The one who willing listen to my problem or the one i could share my happiness to?from secondary school until today,i act as a counselor to keep listen ppl problem, secret and interpret for them, although i may not the key to solve the lock, at least i reli put my heart on it, my friend or my mantes start recover is my biggest success. I able to make lots a friend, but a real buddy reli not easy to find, always imagine would it be a person reli we can share thing together, no oni he/she talk his/her thing,i may talk about myself as much. "Audience" nid a loyal "performer" that truly trust he/she. But, words say god aso gt his weakness, so i cant always be so rational always, human also as i am one of them. Seriously, i always think since ppl and ppl will have a bond,no matter frenship, family or couple?why din we all think with a open-minded, the world will be better, it just nid we all work together ba~And i reli wan my ppl around happy and satisfy wat we get,chase the envy, dissatisfaction away, the audience function will become no so much important ady since we build our trust together~Everything will be better tomorrow, dun give up whatever bad situation we met,tough!!!
Lalala,nitezzz,world,opps,no,its morning~hehe

0 comments:

Post a Comment